SportSPORT

Elektrokolo – Jak si vybrat elektrokolo

Elektrokolo – Jak vybrat elektrokolo. První jízda na elektrokole – neboli elektrokole – může být jako objevení superschopností. Elektrokola s podporou šlapání totiž rozšiřují vaše možnosti na dvou kolech: můžete držet krok s provozem v zastávkách, snadněji převážet děti nebo náklad, dorazit do cíle méně zpocení nebo si prostě užít trochu více energie na vyjížďkách, které by se jinak zdály příliš vzdálené nebo příliš kopcovité.

 

Elektrokolo – Jak si vybrat elektrokolo

 

Elektrokolo - Jak si vybrat elektrokolo

 

Elektrokola se zpočátku dělí do stejných kategorií jako běžná kola: horská a silniční kola a specializace, jako jsou městská, hybridní, cestovní, nákladní a skládací kola.

 

Znalost tří tříd elektrokol

 

Znalost tří tříd elektrokol

 

Především z regulačních důvodů se elektrokola dělí také do tříd, které označují úroveň jejich motorové asistence. Klíčovým bodem při rozhodování je zjištění, jakou třídu elektrokola potřebujete:

  • Třída 1: Motor se zapne pouze při sešlápnutí pedálu a přestane pomáhat při rychlosti 20 km/h.
  • Třída 2: má také režim asistence při šlapání do 20 km za hodinu a režim pouze na plyn.
  • Třída 3: je výhradně s asistencí pedálů (jako třída 1), ale asistence pokračuje až do rychlosti 28 km/h.

Většina nových jezdců začíná s elektrokolem třídy 1. Jízdní kola třídy 1 jsou cenově nejdostupnější a z hlediska předpisů nejrozšířenější. Můžete na nich jezdit po městských ulicích a mnoha cyklostezkách. Tato třída elektrokol začíná být povolena na tradičních stezkách pro horská kola, i když přístup není univerzální, takže si to vždy nejprve ověřte.

 

Elektrokola třídy 2 jsou obvykle povolena na stejných místech jako elektrokola třídy 1. Důvodem je, že obě třídy mají maximální rychlost 20 km/h pro asistenci motoru. 

 

Elektrokola třídy 3 jsou oblíbená mezi dojíždějícími a vyřizujícími. Ve srovnání s motocykly třídy 1 jsou rychlejší a výkonnější (a stojí více). Výhodou vyššího výkonu je, že můžete lépe držet krok s provozem. Také lépe šplhají a zvládnou větší zátěž. Kompenzací je nemožnost jezdit na většině cyklostezek nebo tras pro horská kola.

 

Před konečným výběrem třídy elektrokol si prosím prostudujte pravidla přístupu. Výhrada ke všem výše uvedeným informacím o přístupu je, že se mění zákony, licence, registrace, věková omezení a pravidla správy půdy.

Baterie, dojezd a motory pro elektrokola

 

Baterie, dojezd a motory pro elektrokola

 

Výrobci věnují hnacímu ústrojí každého motocyklu velkou pozornost. Kompromisem při návrhu je výkon versus dojezd. Výkonnější motor poskytuje vyšší rychlost, abyste mohli držet krok s provozem, a vyšší točivý moment pro zdolávání kopců a přepravu nákladu. Výkonnější motor také rychleji vybíjí baterii, což snižuje dojezd.

 

Při porovnávání potenciálních elektrokol se setkáte s širokou škálou specifikací: Například 20-100 kilometrů s asistentem šlapání. Je to proto, že rozsah je ovlivněn mnoha proměnnými.

 

Pomáhá samozřejmě velká baterie: Kapacita se udává ve watthodinách (Wh), což je počet hodin, po které může baterie udržet 1 watt energie, než se vybije. Záleží tedy také na výkonu motoru: 500W motor s 500Wh baterií (běžná konfigurace kola třídy 3) se vybije rychleji než 250W motor s 500Wh baterií (běžná konfigurace kola třídy 1).

 

Zajímavým online nástrojem, který ukazuje souhru celé řady faktorů, jež mohou ovlivnit dojezd, je asistent dojezdu na elektrokole Bosch. Záleží také na tom, jak a kde jezdíte: Několik tipů, jak prodloužit dojezd, najdete v části Úvod do elektrokol.

 

Doba nabíjení baterie E bike

 

Doba nabíjení baterie E bike

 

Většina baterií se plně nabije za tři až pět hodin, zatímco vysokokapacitní baterie se nabíjejí déle. Pokud plánujete dojíždět na elektrokole, můžete si koupit další nabíječky (nebo si je vozit s sebou). Můžete si také koupit rychlejší nabíječky. Kolo E.

 

Počet baterií: některá elektrokola umožňují cyklistům používat dvě baterie současně. To může prodloužit délku jízdy – a pokud se jedna baterie vybije, máte záložní. Můžete si také zakoupit náhradní baterii, abyste měli k dispozici plně nabitou baterii, nebo vyměnit svou baterii po skončení její životnosti (obvykle po několika tisících nabití).

 

Upevnění baterie: baterie integrovaná do rámu uvolní místo pro košík na láhev nebo malou brašnu na kolo. Externí baterie se však snadněji nabíjejí a vyměňují.

 

Umístění motoru E bike

 

Umístění motoru E bike

 

Nejlepší motory se středovým pohonem se nacházejí na spodním držáku (v místě, kde jsou kliky připevněny k rámu kola). Nové motory poháněné nábojem jsou umístěny v náboji zadního kola (některé jsou na předním kole).

Motory se středním pohonem: Mnoho motorů má toto nastavení z různých důvodů. Pedálová asistence reaguje přirozeně a hmotnost motoru je umístěna nízko a uprostřed, což pomáhá udržovat rovnováhu a stabilitu jízdy.

Motory poháněné náboji: Motory s pohonem zadních kol přenášejí sílu z pedálů přímo na zadní kolo, takže máte pocit, že vás tlačí. Vezměte prosím na vědomí, že výměna defektu na kole s nábojovým pohonem může být složitější než výměna defektu na standardním (nebo středovém) kole. Motory s pohonem předního náboje se používají podobně jako u automobilů s pohonem předních kol; umožňují také použití standardního pohonu jízdního kola na zadní části kola.

 

Točivý moment motoru kola E

 

Točivý moment motoru kola E

Točivý moment je údaj, který je třeba zkontrolovat, pokud plánujete jezdit hodně do kopce a/nebo tahat těžké náklady. Měří se v newtonmetrech (N m) a udávaná maximální hodnota pro elektrokola se může pohybovat od 40 N m do 80 N m. Skutečný jízdní moment se však bude lišit podle toho, jak změníte nastavení podpory pedálů. Japonské ostrovy – 14 nejkrásnějších ostrovů

 

Další klíčové vlastnosti a komponenty elektrokola

Vaše elektrokolo je samozřejmě víc než jen motor a baterie. Zde jsou další údaje, které je třeba vzít v úvahu při porovnávání e-bulls:

Aktivace asistence šlapání a pocit ze šlapání: čím výkonnější kolo, tím plynulejší a citlivější je na asistenci šlapání. Vyzkoušejte si jízdu na několika kolech, abyste našli takové, které vám bude vyhovovat rychlostí a intenzitou.

Úrovně asistence šlapání: většina kol nabízí 3 nebo 4 úrovně asistence šlapání pro úsporu energie baterie (režim eco) nebo zvýšení rychlosti a točivého momentu (režim turbo nebo boost).

Integrované příslušenství: mnoho elektrokol se dnes dodává s řadou integrovaného příslušenství:

Osvětlení: toto osvětlení se nejčastěji vyskytuje na městských a příměstských kolech a je příjemným bezpečnostním prvkem. Systémy se liší, přičemž špičková kola mají výkonnější osvětlení.

Nosiče: tyto robustní nosiče, které se obvykle nacházejí na nákladních elektrokolech, mohou nést těžký náklad. Na elektrokola lze namontovat také širokou škálu samostatně zakoupených nosičů, je však třeba zkontrolovat, zda nosič vyhovuje vašemu modelu kola.

Displeje LCD na řídítkách: Na elektrokole se toho děje hodně, takže je užitečné mít na řídítkách cyklistický počítač, který umožňuje sledovat výdrž baterie, režim asistence šlapání, ujeté kilometry, rychlost a další údaje.

Integrace chytrého telefonu: Špičková elektronika pro elektrokola se dokáže bezdrátově propojit s chytrými telefony. Dostupné aplikace mohou zahrnovat GPS, servisní záznamy a další možnosti obrazovky. Některé aplikace dokonce umožňují odemknout integrovaný zámek kola. Kolo E.

Vestavěné zabezpečení: některá kola jsou vybavena zámky zadního kola připevněnými k rámu a jiná mají zámky na baterii, které lze nastavit na klíč tak, aby se shodovaly se zámkem na kolo (zakoupeným samostatně) partnerské značky.

 

Kvalita komponentů pro elektrokola

 

Kvalita komponentů pro elektrokola

 

Elektrokola různých cenových úrovní mají podobně odstupňovanou kvalitu komponent. Levnější elektrokola často nemají špičkové funkce, jako je integrace chytrého telefonu, a mají také levné komponenty. Stejně jako u běžného kola budou prémiové brzdy, pláště, přehazovačky a převody odolnější a citlivější. Jak vydělat peníze – 40 snadných způsobů

 

Rámy: většina rámů elektrokol je vyrobena z hliníku, i když je stále častěji k dispozici celá řada variant rámů (od karbonových po ocelové). Na celkové hmotnosti se nejvíce podílí materiál a konstrukce rámu spolu s velikostí motoru a baterie. Elektrokola jsou obecně těžší než jejich konvenční protějšky, ale díky asistenci motoru tuto pomalost překonávají. Lehčí kolo je však stále svižnější. Pokud se tedy rozhodujete mezi dvěma jinak srovnatelnými koly, je pravděpodobné, že lehčí model poskytne lepší jízdní vlastnosti.

 

Ujistěte se, že vám vaše elektrokolo dobře sedí

 

Další pravdou pro standardní kola i elektrokola je, že nejlepší kolo pro vás je to, které vám skutečně sedne. U tak velké investice, jakou je elektrokolo, je důležité se před odjezdem ujistit, že vám elektrokolo vyhovuje – nebo že se alespoň dá upravit tak, aby vám vyhovovalo, a to pomocí několika chytrých výměn dílů. Chlapecké zimní boty – Jak správně vybrat

 

Nejdůležitější pro dobré přizpůsobení je vědět, jakou velikost rámu potřebujete, volně podle vaší výšky. Kromě velikosti rámu určuje geometrie rámu elektrokola také to, jak by mělo kolo odpovídat vašim jedinečným tělesným rozměrům. Kolo E.

Návštěva prodejny kol je nejlepším způsobem, jak upravit velikost rámu tak, aby vaše kolena, ramena, záda, nohy a ruce byly správně nastaveny do potřebné jízdní polohy. Můžete také navštívit odborníka na seřízení, který vám detailně seřídí kolo, což může zabránit chronickým zraněním a pomoci vám dosáhnout nejlepšího možného výkonu. Více informací najdete v našem článku o tom, jak si přizpůsobit své kolo.

Když už jste v prodejně kol, věnujte čas tomu, abyste si požadované kolo vyzkoušeli. Ve většině obchodů je pro zákazníky k dispozici prostor. Vyzkoušením více kol získáte lepší představu o svých možnostech a potvrdíte si, který styl je pro vás nejvhodnější.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button