HISTORIE A DINOSAUŘIZajímavosti

Podivná vojenská vozidla 1. Sv. Války : TOP 10 podivných vozidel

Seznam deseti podivných vojenských automobilů vyrobených před rokem 1918, včetně bojových vozidel, obrněných automobilů a obrněných nákladních automobilů. Podivná vojenská vozidla. Většina z nich byla použita v první světové válce, která začala 28. září. července 1914 a trval do 11. Listopad 1918.

 

10. Obrněný vůz Garford-Putilov

 

Obrněné vozy Garford-Putilov

Obrněné automobily Garford-Putilov byly typem obrněného bojového vozidla vyráběného v Rusku během první světové války. Přestože byl Garford-Putile svými uživateli považován za odolný a spolehlivý stroj, byl značně poddimenzovaný. S celkovou hmotností přibližně 11 tun a motorem o výkonu pouhých 30 koní dosahovala vozidla maximální rychlosti přibližně 16-18 km/h. Konstrukce byla také přetížená (velmi těžká), a proto měla velmi omezené možnosti použití v terénu.

 

9. E-V/4 Panzerkraftwagen Ehrhardt

 

  EV 4 Panzerkraftwagen Ehrhardt

 

E-V/4 Panzerkraftwagen Ehrhardt byl jedním z prvních příkladů konstrukce vysokého a plochého obrněného vozidla, které Němci používali téměř do začátku druhé světové války pro potřeby vnitřní policie. Vážil téměř 9 tun, měl osmičlennou nebo devítičlennou posádku a nesl výzbroj až tří kulometů.

 

8. Austin Armoured Car Podivná vojenská vozidla 

 

  Obrněný vůz Austin

 

Austin Armoured Car byl britský obrněný automobil vyráběný během první světové války. Toto vozidlo je známé především díky svému nasazení v ruské armádě v první světové válce a v různých jednotkách ruské občanské války.

 

7. Büssing A5P Podivná vojenská vozidla 

 

7. obrněné vozidlo 1. světové války

 

Bussing A5P byl obrněný automobil vyráběný v Německu během první světové války. Výroba modelu A5P byla zahájena v roce 1916 a probíhala v omezeném počtu kusů. Její silnou stránkou byly úspěšné šestiválcové motory pro nákladní automobily Bussing. Vůz měl velkou ocelovou pancéřovou karoserii a posádku tvořilo 10 mužů. Šest členů posádky obsluhovalo tři kulomety ráže 7,92 mm, obvykle MG 08 nebo MG 15 nA. Některá vozidla dostala dokonce dva 20mm kanóny. A5P sloužily na východní frontě až do roku 1917. Plešatění a jak mu čelit , Vypadávání vlasů u mužů.

 

6. Obrněný vůz Jeffery

 

Obrněné auto Jeffery

Obrněný vůz Jeffery byl vyroben firmou Thomas B. Jeffery Company v Kenoshe ve Wisconsinu v roce 1915. Podivná vojenská vozidla. Vůz č. 1 byl použit pro výcvik expedice generála Johna Pershinga Pancho Villa v roce 1916 v Columbusu v Novém Mexiku. Pancho Villa byl v té době daleko v Mexiku a neexistují žádné záznamy o jeho použití v boji.

 

5. Obrněný vůz Lanchester

 

Lanchester

Obrněný automobil Lanchester byl britský obrněný automobil vyráběný během první světové války. V roce 1914 byl Lanchester po Rolls-Royce druhým nejpočetnějším obrněným vozem ve službě. Původně byl určen k podpoře leteckých základen a k vyzvedávání sestřelených pilotů.

 

5. Obrněný vůz Rolls-Royce , 1914 Podivná vojenská vozidla 

 

Obrněný vůz Rolls-Royce, 1914

 

Tento britský obrněný vůz byl vyroben v roce 1914 a byl používán v první světové válce a na začátku druhé světové války. Společnost Rolls-Royce působila během války na několika frontách na Blízkém východě. V letech 1920 až 1924 byl vůz modernizován a vznikly modely Rolls-Royce 1920 Pattern a Rolls-Royce 1924 Pattern. V roce 1940 sloužilo v Egyptě 34 vozidel s 11. Hussars, nahradil „starou“ věž otevřenou palebnou jednotkou nesoucí protitankovou pušku Boys, kulomet Bren a dýmovnice.

 

4. Charron, Girardot et Voigt, 1902

 

Charron, Girardot et Voigt, 1902 Podivná vojenská vozidla

 

Charron, Girardot et Voigt 1902 byl francouzský obrněný automobil, který v roce 1902 navrhl gruzínský inženýr Michail Nakašidze. Byl vybaven kulometem Hotchkiss a 7mm pancířem. Jel rychlostí 50 km/h.

 

3. Obrněný vůz Davidson Automobilová baterie

 

 

Obrněnou baterii Davidson Automobile Battery postavil Royal Page Davidson a kadeti Severozápadní vojenské a námořní akademie v Highland Parku ve státě Illinois. Davidson navrhl toto vozidlo v roce 1901. Se svými studenty na Severozápadní vojenské a námořní akademii zkonstruoval dvě tato částečně obrněná vojenská vozidla. Byli vyzbrojeni kulomety Colt ráže 0,30. Vozidla byla poháněna trubkovým parním kotlem. Problémy při stoupání do kopce byly způsobeny změnami hladiny vody v kotli. Davidson postavil tato lehce obrněná vojenská vozidla v areálu akademie v Highland Parku ve státě Illinois.

 

2. Válečný automobil, 1899 Podivná vojenská vozidla 

 

  Válečný automobil, 1899 Podivná vojenská vozidla

 

Válečný automobil byl prvním skutečným obrněným vozem na světě. Navrhl a vyrobil ho britský vynálezce F. R. Simms v roce 1899. Vozidlo mělo 6 mm silný pancíř Vickers a bylo poháněno čtyřválcovým motorem Cannstatt Daimler o objemu 3,3 litru a výkonu 16 koní, což mu dávalo maximální rychlost přibližně 14,5 km/h. Nejrychlejší bojovník 13 nejrychlejších bojovníků na světě.

 

1. Obrněná čtyřkolka, 1898

 

Obrněná čtyřkolka, 1898 Podivná vojenská vozidla

Čtyřkolka byla prvním benzinovým ozbrojeným vozidlem, které bylo kdy vyrobeno. Navrhl a vyrobil ho britský vynálezce F. R. Simms v roce 1898. Vozidlo zkonstruoval tak, že na přední tyč kola čtyřkolky De Dion-Bouton namontoval kulomet Maxim. Před auto umístil také železný štít, aby chránil řidiče. Řidič rovněž obsluhoval kulomet.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button