Umělecké filmy Top 10 uměleckých filmů , umělecký film
Umělecké filmy Top 10 uměleckých filmů . Podívejte se na seznam nejlepších uměleckých filmů . Umělecké filmy jsou obvykle seriózní, nezávislé filmy.Umělecký film je obvykle seriózní, nezávislý film zaměřený spíše na úzkou diváckou skupinu než na masové publikum. Umělecký film je „zamýšlen jako seriózní umělecké dílo, často experimentální a nevzniká pro masový zájem“, tyto filmy „vznikají především z estetických důvodů, nikoliv pro komerční zisk“ a obsahují „nekonvenční a vysoce symbolický obsah“.
Obsah článku:
10. Evangelium podle Matouše – Art Films
Adaptace evangelia sv. Matoušovo evangelium pojednává o narození, životě, skutcích, smrti a vzkříšení Ježíše Krista. Nabízí silný umělecký zážitek a je vynikající pomůckou pro ty, kdo se chtějí lépe seznámit s Biblí. Jedná se o jeden z filmů série Visual Bible, která je výjimečná tím, že převypráví knihu knih slovo od slova.
9. Bílá stuha – Art Films
Ve vyprávění bývalého venkovského učitele, který byl přímým svědkem podivných událostí, jež se odehrály v severoněmecké vesnici několik měsíců před vypuknutím první světové války, ožívá tajemná historie. Všechno to začalo jednoho letního dne. Jeden lékař v okrese se zranil při pádu z koně. Následoval baronův malý syn, kterého našli zmláceného před zámeckými dveřmi. Podivných a zdánlivě bezdůvodných násilností přibývá a s nimi i napětí ve vesnici, kde lidé pomalu ztrácejí důvěru jeden v druhého. Přísná výchova a rigidní společenská hierarchie se začínají otřásat v základech a na povrch vyplouvají doutnající konflikty mezi chudými a bohatými, zneužívanými služkami a jejich pány nebo dětmi a přísnými rodiči. Teprve pozdě si vesničané uvědomí, že se násilí rodí přímo uprostřed nich.
8. Fanny a Alexander – Art Films
Velkorysý tříhodinový projekt (v televizní verzi pětihodinový) natočil Bergman ve své vlasti po několikaletém exilu v Německu, kam se uchýlil na protest proti skandálnímu daňovému skandálu. Tato rozměrná rodinná měšťanská freska z počátku 20. století se zjevně zrodila z Bergmanových autobiografických vzpomínek na dětství, ačkoli i on těžil z bohaté dětské fantazie. Přestože tento film zamýšlel jako svou poslední filmovou práci, své rozhodnutí od té doby několikrát porušil. Přesto jej lze považovat za umělecký vrchol jeho filmařské kariéry. Film je antologií Bergmanova díla, které v souhrnu získalo silnou pozitivní energii.
Starý mistr překvapivě prozářil svou celoživotní sklíčenost a na lidskou bídu a utrpení se díval s nadhledem a úsměvem, jaký dokáže ve svém filmu vykouzlit okouzlující babička Ekdahlová. Nejbizarnější lidské osudy členů klanu Ekdahlů – viděné dětskýma očima citlivého Alexandra . Problémy lidské existence, které v předchozích Bergmanových filmech vyvolávaly tragický tón nebo vedly ke skepsi či deziluzi, jsou v tomto filmu moudře odsunuty do pozadí sub specie aeternitatis. Závěrečná rodinná oslava, kde se všichni radují ze života a z vítězství dobra nad zlem, je téměř pohádkově idylická a vyznívá jako hymnická oslava univerzální lidské pospolitosti a lásky.
7. Nebeské dny
Chicago, 1916. Mladý ocelářský dělník Billy (Richard Gere) uteče se svou dospívající sestrou Lindou a přítelkyní Abby poté, co ve rvačce zabil předáka. Trojice se vydává za sourozence a připojí se ke skupině sezónních dělníků na texaském ranči, jehož majitel (Sam Shepard) postupně podlehne kouzlu Billyho dívky. Plachý mladík vidí v rančerových citech k Abby příležitost ukončit svůj nuzný život, ale jeho pragmatické rozhodnutí má nevyhnutelně fatální následky.
Umělecké filmy . Film Terrence Malicka Druhý záběr, po němž se tento nejtajnůstkářštější režisér na dvacet let odmlčel, bývá nezřídka označován za filmové dílo s nejkrásnější kamerou v dějinách kinematografie. Oscarový kameraman Nestor Almendros je autorem hříšně krásných elegických kompozic natočených ve chvílích pověstné „magické hodiny“ při západu slunce a těsně po něm.
6. Mechanická oranžová
Žije jen pro tři věci: násilí, sex a Beethovena. Alex DeLarge, vůdce čtyřčlenné skupiny výtržníků, kterou si nikdo není jistý. Chodí v sakách a bílých oblecích s velkými suspenzory, navštěvují mléčný bar Korova a pijí místní specialitu – drogové „moloko“, které je pokaždé vybudí k pořádné dávce ultranásilí. Brutálně zmlátí opilého tuláka v podchodu, poperou se s konkurenčním gangem, vyloupí poklidný dům obyčejných občanů… Jednoho dne se však Alexovi utrhne pověstné ucho a skončí ve vězení. Ve vězení, z něhož existuje jediná cesta ven: stát se pokusným králíkem, nechat si „vymýt mozek“ v rámci nejnovějšího experimentu, takže vše, pro co dosud žil, začne nejen nenávidět, ale přímo fyzicky nenávidět…
Bojové filmy – 10 nejlepších bojových filmů na světě
5. Občan Kane
Nezbedné dítě Hollywoodu Orsonu Wellesovi bylo pětadvacet let, když natočil toto legendární drama, které se stalo milníkem ve vývoji filmového jazyka a vypravěčských technik.Art Films . Welles svůj režijní debut pojal jako rekonstrukci osudů fiktivního magnáta Kanea, přičemž sestavil novinářskou zprávu – s využitím filmových týdeníků, rozhovorů s pamětníky atd. Postupně vytříbený obraz titulní postavy ztrácí svou původní nádheru – ukazuje se, že peníze a moc nejsou zárukou štěstí.
Občan Kane vzbudil v době svého uvedení do kin skandál, protože miliardář a tiskový magnát William Randolph Hearst si příběh, který si vyprávěl … Z devíti nominací na Oscara v roce 1941 získal film pouze jednu (za scénář, jehož autory byli sám Welles a Herman J. Mankiewicz), ale od té doby vítězí v mnoha prestižních anketách nejuznávanějších světových kritiků.
4. Příběh z Tokia
Stárnoucí manželský pár přijíždí do Tokia navštívit své děti a vnoučata. Syn, který se stal lékařem, ani dcera, která je manažerkou kosmetického salonu, však nemají na své rodiče čas. Zklamaní rodiče se po čase vracejí domů. Matka onemocní a krátce nato zemře. Nyní je na dětech, aby se dostaly ke svým rodičům Navzdory jednoduché zápletce se Jasudžirovi Ozuovi podařilo natočit film, který je nejen jeho mistrovským dílem, ale i jedním z klenotů světové kinematografie. Režisér ve filmu nastavil zrcadlo problémům své doby neokázalou a citlivou konfrontací různých generací.
Jak se zbavit mastných vlasů 5 domácích prostředků
3. Atalanta
Námořník Jean se ožení s Julií a vezme ji do práce na nákladní loď. Atalanta pluje do Paříže, města, o kterém Juliette celý život snila. Loď patří starému námořníkovi Julesovi (Michel Simon), osamělému vlkovi, který nade vše miluje své kočky. V Paříži se Jean pohádá s Juliette a udělá žárlivou scénu. Juliette chybí a Jean si teprve postupně uvědomuje hodnotu jejich lásky.Umělecké filmy.
Atalanta je přelomovým dílem francouzské kinematografie 30. let, dílem plným poezie, surrealistických scén, odmítá zbytečné psychologizování, klade důraz na vnitřní a zvláštní detaily, na zásadní momenty lidského života, na lidi, kteří se mohou v určitém okamžiku náhle objevit, aby náhle zase zmizeli, stejně jako přišli.
2. Mulholland Drive
Uprostřed noci se na opuštěné losangeleské ulici Mulholland Drive chystá vražda. Luxusní cadillac řízený opilými mladíky však narazí do kočáru dříve, než muž ve večerním obleku stihne zastřelit elegantní tmavovlásku. Muži v autě umírají, otřesená žena bloudí nočními ulicemi. Plavkyně Betty Elmsová, která čerstvě dorazila do Hollywoodu z rodného kanadského zapadákova Deep River, najde následujícího rána svou vyděšenou oběť v zamčeném bytě poblíž Sunset Boulevardu, který jí na čas přenechala k užívání teta Ruth. Neznámá, která si podle plakátu k filmu Gilda začne říkat Rita, ztratila paměť – a Betty se jí rozhodne pomoci pátrat po minulosti plné temných stínů. Zároveň se snaží uskutečnit svůj sen stát se herečkou.
1. Andrey Rublyov
Historická freska o malíři ikon Andreji Rublevovi je superhistorií Ruska 15. století, svědectví o duchovní síle, o zdrojích nezničitelné tvůrčí energie. Zvoník Borisko symbolizuje podstatu tvorby svým vzdorem, obrovským sebevědomím a nezkrotnou touhou pracovat až do vyčerpání. Je předzvěstí probuzení Ruska a impulsem pro Rubleva, který je zdrcen tragickými událostmi a po zabití zloducha (při krvavém tatarském vpádu do chrámu) složí slib mlčení.
Naturalisticky nasnímaná krajina, vesnické chalupy, chrámy ve městě, zdánlivě statické popisy života mužů, mnichů a umělců dotvářejí velmi sugestivní atmosféru doby. Černobílý obraz je v mnoha pasážích silně stylizovaný. Jedinečný opus v rámci historického žánru, který zároveň přesahuje, je rozdělen do osmi kapitol. Naplňuje jedno z Tarkovského kréd: „Umění existuje jen proto, aby napravovalo svět.“